جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

تاریخچه بیمارستان پارسا

بیمارستان پارسا، یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های تهران، در سال ۱۳۴۰ در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع و در چهار طبقه به عنوان بیمارستان خصوصی تأسیس شد. این بیمارستان چند سال بعد به زایشگاه امین صادقیه تغییر نام داد و در سال ۱۳۸۳ با تأسیس شرکت شفاخواه به یک بیمارستان جنرال (عمومی) تبدیل و به بیمارستان پارسا تغییر نام یافت. از سال ۱۳۹۰ با آغاز به کار هیئت مدیره جدید، بیمارستان پارسا پس از بازسازی کامل و تجهیز به امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا و افزایش مساحت بیمارستان به ۸۰۰۰ متر مربع آماده ارائه خدمات به بیماران شد.

زنده‌یاد دکتر فریدون امین صادقیه

دکتر فریدون امین صادقیه در شهر تبریز دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در این شهر سپری کرد. وی دیپلم خود را از دبیرستان البرز تهران دریافت کرد و سپس در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت. پس از اتمام دوره خدمت سربازی به عنوان پزشک در بوشهر، دوره تخصص جراحی عمومی را در دانشگاه تهران آغاز کرد و پس از اخذ تخصص، در بیمارستان رازی به تدریس و تربیت دانشجویان پزشکی مشغول شد. دکتر امین صادقیه به همراه دکتر اسماعیل در سال ۱۳۴۰ بیمارستانی در امیریه به نام بیمارستان مخصوص تأسیس کرد که یک سال بعد با همکاری همسرش دکتر سرور آهی، به بیمارستان و زایشگاه امین صادقیه تغییر نام یافت. ایشان در پاییز ۱۳۷۶ از دنیا رفتند و یادگارهای نیکو و خاطرات خوبی از خدمات خیرخواهانه و جراحی‌های متبحرانه خود به جا گذاشتند.

دکتر سرور مجیدی آهی

دکتر سرور مجیدی آهی در شهر آمل متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر و دبیرستان را در تهران به پایان رساند. وی تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران گذراند و ابتدا تخصص اطفال را انتخاب کرد، اما پس از ازدواج به توصیه همسرش به تخصص زنان و زایمان روی آورد و این تخصص را از دانشگاه تهران اخذ نمود. این زوج به مدت بیش از ۴۰ سال در بیمارستان امین صادقیه به معالجه و خدمت‌رسانی به بیماران پرداختند. با اضافه شدن افراد و تخصص‌های جدید، بیمارستان توسعه یافت تا بتواند نیازهای پزشکی و درمانی بیماران را برطرف سازد.