جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

کلینیک ختنه سرپايی و اتاق عمل

کلینیک ختنه نوزادان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پارسا

  • راه های نوبت گیری کلینبک ختنه نوزادان تخصصی وفوق تخصصی پارسا :
  • از طریق شماره تلفن 300-53283200 (021 )می باشد.
  • در هنگام نوبت گیری به برنامه درمانگاه توجه فرمائید.

 

صلاحیت، مهارت، تجربه، صبر و حوصله در این کار حرف اول را میزند که این کلینیک با داشتن پزشک کارورزیده و مجرب عمل ختنه کردن نوزاد را به نحو احسنت انجام می دهند.

بهترین سن برای ختنه چه زمانی است؟

باید گفت که بهترین سن برای ختنه کردن نوزاد یک تا سه ماهگی است زیرا در این سن، نوزادان احساس درد کمتری دارند، در طول ختنه کمتر حرکت می کنند و هیچ خاطره ای ذر ذهن آنان باقی نمی‌ماند. زمان بهبودی نیز بسیار سریعتر است و  نتیجه خوبی خواهد داشت زیرا خطوط زخم به مرور زمان محو می شوند.

انواع روش های ختنه چیست؟

ختنه معمولا به دو روش جراحی (یا همان سنتی) و به روش حلقه انجام می‌شود. روش حلقه به دلیل احتمال عوارض کمتر و نیز نتیجه صاف‌تر نسبت به روش جراحی (سنتی) که در آن از بخیه استفاده میشود برای نوزادان متداول‌تر است و روش جراحی برای سن یک سال به بالا مناسب‌تر هست. سایر روش‌ها مثل ختنه با کلامپ (کلیپس نقره‌ای) و یا ختنه با لیزر به دلیل احتمال بالای عوارض به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و توصیه نمی‌شوند.

بعد از ختنه چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟

 بعد از ختنه تا دو هفته بعد از عمل باید سر آلت با یک پماد چرب مثل وازلین چرب شود و گاهی تا دو روز از یک شربت آنتی بیوتیکی هم استفاده می‌شود. استفاده از پانسمان با گاز استریل، باز گذاشتن پوشک یا گذاشتن محل عمل در لگن بتادین تاثیری در سرعت بهبودی ندارد.